Samsung introduceert de SMART TV Stare Battle

Staar zo lang mogelijk naar een Samsung SMART TV en neem het op tegen internetsensatie & lip syncer Keenan Cahill

02 AUGUSTUS 2011, DELFT, NEDERLAND
Samenvatting
Samsung introduceert vandaag de SMART TV Stare Battle. In deze interactieve game worden spelers uitgedaagd om zo lang mogelijk te staren naar de nieuwe SMART TV, zonder de ogen te knipperen. Tijdens de game nemen spelers het op tegen internetsensatie Keenan Cahill, die speciaal voor de Stare Battle een nieuwe lip sync heeft opgenomen, zonder hierin ook maar één keer te knipperen. Elke week wordt de deelnemer met de langste staartijd beloond met een SMART TV-prijzenpakket.

Samsung introduceert vandaag de SMART TV Stare Battle. In deze interactieve game worden spelers uitgedaagd om zo lang mogelijk te staren naar de nieuwe SMART TV, zonder de ogen te knipperen. Tijdens de game nemen spelers het op tegen internetsensatie Keenan Cahill, die speciaal voor de Stare Battle een nieuwe lip sync heeft opgenomen zonder hierin ook maar één keer te knipperen: 'Me, Myself and I' van De La Soul. Tijdens de game doet hij er alles aan spelers af te leiden. Elke week wordt de deelnemer met de langste staartijd beloond met een SMART TV-prijzenpakket. Met de campagne komt de gebruiker in aanraking met alle features van SMART TV zoals Smart Hub, Video on Demand en Social TV.

Stare Battle
De interactieve game wordt gespeeld middels een speciaal ontworpen branded YouTube channel. Door middel van innovatieve eye-tracking worden bewegingen van de oogleden geregistreerd met de webcam. Op het channel geeft Keenan Cahill tips hoe je beter kunt staren, zoals komkommers op je ogen of oefenen met de ventilator. Tijdens de game is Keenan echter de tegenstander. Hij leidt de gebruiker af tijdens het staren, door bijvoorbeeld op te bellen via Skype, een YouTube video te laten zien, of andere features van de SMART TV te showcasen. Dit alles om het zo moeilijk mogelijk te maken en te zorgen dat de speler gaat knipperen. Elke week wordt de deelnemer met de langste staartijd beloond met een Samsung-prijzenpakket, met daarin onder andere de Samsung Smart TV D8000

Keenan Cahill
Keenan Cahill is bekend geworden door zijn YouTube video's waarin hij lip synct op hits van 50 Cent, Katy Perry en David Guetta. De opvallende verschijning van de tiener en zijn grappige video's hebben inmiddels gezorgd voor meer dan tweehonderdmiljoen views. Samsung ontdekte dat deze tiener een nog onontdekt talent heeft: hij knippert nagenoeg niet in zijn lip sync video's. Dit talent heeft Samsung aangegrepen om hem uit te nodigen als host voor de SMART TV Stare Battle. Speciaal voor Samsung heeft hij een nieuwe lip sync video opgenomen op het nummer van De La Soul 'Me, Myself and I', zonder ook maar één keer te knipperen. Het is de eerste keer dat deze YouTube-sensatie in de Benelux actief is.

Samsung Smart TV
In een Samsung Smart TV komen alle huidige en toekomstige eisen die men aan een TV stelt, samen. Deze stijlvolle en slimme TV biedt meer dan TV-kijken alleen. Naast een ultieme beeldkwaliteit voor 2D, 3D, HD en streaming content brengt de Samsung Smart TV, TV-kijken, Video on Demand, internet en entertainment naar het hart van de woonkamer. Neem bijvoorbeeld de Smart Hub die toegang geeft tot al jouw (online) entertainment. Met een webbrowser, zoekmachine, videokanaal en diverse social media heb je alles binnen handbereik. Je beleeft een totaal nieuwe online-ervaring en via de speciale Samsung Apps, wordt het internet nog toegankelijker. Het ‘One Design’ van de Samsung Smart TV is indrukwekkend. Samsung heeft de randen van de slimme TV’s tot 80% smaller gemaakt. Deze ultradunne randen zorgen voor een groter beeld en een grotere kijkhoek. De lijst van de TV valt hierdoor zo goed als weg, waardoor je als kijker maximaal van de beelden kunt genieten. De 3D beeldkwaliteit van de Samsung Smart TV is indrukwekkend. Van een stijlvol design tot 3D-beeld en van internet op TV tot draadloze communicatie met andere (Samsung) apparatuur, met Samsung Smart TV ervaar je de toekomst van TV.

Citaten
"Na het introduceren van de unieke Smart TV, introduceert Samsung de SMART TV Stare Battle! Wij zijn zeer verheugd om de samenwerking met internetsensatie Keenan Cahill aan te kondigen. Aan deze unieke campagne moest een uniek persoon worden gekoppeld. De inmiddels wereldberoemde tiener kan als geen ander de mogelijkheden van Samsung SMART TV uitleggen en laten zien. " Hans de Jong, Product Manager TV Nederland
Over Samsung Smart TV

SAMSUNG ELECTRONICS (NL)

Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld, behaalde Samsung in 2010 een totale omzet van US$ 135,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 190.500 mensen op 206 vestigingen in 68 landen in negen onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Memory, System LSI en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux. Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (€ 0,10 p/m) of www.samsung.com bezoeken.

Volg het laatste nieuws van Samsung op https://twitter.com/samsung_be en bekijk de laatste video's op www.youtube.com/TheSamsungBenelux

SAMSUNG ELECTRONICS (EN)

Samsung Electronics is a worldwide market leader in many areas, ranging from monitors and TVs to mobile phones and memory chips. As one of the fastest growing global brands, Samsung achieved a total turnover of US $135.8 billion in 2010. The company employs a workforce of approximately 190,500 at 206 locations in 68 countries across nine independently operating business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Memory, System LSI and LCD.  With a turnover of more than €1 billion, Samsung Electronics Benelux is one of the few '1 billion euro companies' in the Benelux. For more information about Samsung Electronics Benelux please call 0900-SAMSUNG (€ 0.10 p/m) or visit www.samsung.com.

Follow the latest news from Samsung on

http://twitter.com/Samsung_NL and view the latest videos on

www.youtube.com/TheSamsungBenelux

CREDITS

Muse Amsterdam

en Starcom Netherlands zijn verantwoordelijk voor de campagneontwikkeling betreffende: insights, concept, strategie, implementatie, design en productie van de Samsung SMART TV Stare Battle campagne.

Muse Amsterdam and Starcom Netherlands are responsible for the campaign development regarding: insights, concept, strategy, implementation, design and production of the Samsung SMART TV Stare Battle campaign.

Client: Samsung Electronics Benelux
Product Manager: Hans de Jong  & Tristan Overbroek